Swesum AB har 30 års erfarenhet inom faktura- och inkassotjänster. För oss är det av yttersta vikt att Era kunders personuppgifter hanteras på ett korrekt sätt.
Swesum AB samlar in personuppgifter för att:
– Kunna säkra en betalning av en fordran.
– I förekommande fall kunna adressera fakturor/avier.
– Kunna adressera förslag till uppgörelse av obetald skuld.
– Besvara frågor och göra uppföljningar efter kontakt med oss i betalningsärenden.
I enlighet med den allmänna dataskyddsförordningen GDPR, fungerar Swesum AB som personuppgiftsbiträde. Policyn för behandling av personuppgifter gäller för samarbetsavtalet mellan parterna om parterna inte tidigare har kommit överens om hantering av personuppgifter i enlighet med GDPR.
I och med att den nya dataskyddsförordningen GDPR träder i kraft den 25 maj 2018 vill vi uppmärksamma er på en del förändringar som kommer att ske efter detta datum.
Ni kan fortsatt använda klientwebbens alla funktioner som tidigare. Är Er kund föremål för inkassoåtgärder så har en del personuppgifter blivit anonymiserade. Detta gäller om Er kund är en privatperson.
De mail/meddelanden som skickas ut från Swesum AB uppfyller godkänd kryptering. Swesum AB har uppgraderat sin IT-miljö för att säkerställa att Era kunders personuppgifter är skyddade.
Klicka här för att läsa den policy som Swesum AB tagit fram för hanteringen av personuppgifter. Policyn är en del av Swesum ABs allmänna villkor.
Att acceptera de allmänna villkoren kräver ingen åtgärd av er. De allmänna villkoren träder i kraft samtidigt som den allmänna dataskyddsförordningen, den 25 maj 2018. Om ni har frågor gällande de allmänna villkoren, vänligen kontakta Swesum AB.